FAQ

Heb je vragen over 'My Volta'? Over wat Volta doet? Of over wat jij als werkgever, werknemer, onderwijsinstelling of partner van Volta kan verwachten?

Op deze pagina vind je de meest courante algemene vragen. En – natuurlijk – ook de antwoorden.

Voor specifieke vragen kan je vaak de antwoorden vinden in de FAQ's bij het onderwerp zelf.

Wat is een cao?

Een collectieve arbeidsovereenkomst of kortweg cao is een overeenkomst afgesloten tussen één of meerdere werkgevers en een werknemersgroep vertegenwoordigd door de afgevaardigden van de vakbonden.

Deze overeenkomst regelt de rechten en plichten van werkgevers en werknemers in een onderneming of een bedrijfstak.

Waar kan ik terecht met vragen over de inhoud van de sectorale cao's?

Voor meer informatie over de sectorale cao's kan je contact opnemen met je federatie of je vakbond. Wil je de volledige teksten van de cao nalezen kan je dit op deze website in de rubriek "cao's".

Op alle Volta-gerelateerde vragen kan je uiteraard ook een antwoord krijgen via je regionaal adviseur of op het algemeen nummer van Volta 02 476 16 76.

Moet het paswoord voor 'My Volta' gewijzigd worden wanneer ik de 1ste maal inlog?

Volta heeft je een login/paswoord bezorgd. De 1ste maal dat je inlogt, doe je dat met dat paswoord maar word je onmiddellijk verplicht jouw paswoord te veranderen.

Hoe ga je te werk?

  • in de 1e rubriek geef je het paswoord in dat Volta je heeft bezorgd.
  • in de 2e rubriek voer je een nieuw paswoord in.
  • herhaal (bevestig) dit nieuwe paswoord in de 3e rubriek.

Dit nieuwe paswoord gebruik je in de toekomst om in te loggen in 'My Volta'.

Wat moet ik doen als ik mijn paswoord vergeten ben?

Indien je jouw paswoord vergeten bent volstaat het om te klikken op 'Password vergeten'. Je krijgt automatisch een nieuw tijdelijk paswoord toegestuurd waarmee je eenmalig kan inloggen.

Kan ik meerdere logins krijgen voor de verschillende afdelingen van mijn bedrijf?

'My Volta' gerelateerd aan het ondernemingsnummer (KBO) van je bedrijf. Een bedrijf kan per ondernemingsnummer slechts 1 login toegekend krijgen.

Indien meerdere werknemers binnen het bedrijf toegang dienen te hebben is dit met dezelfde login.

Het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om erover te waken dat deze login op een correcte manier beheerd wordt.

Mijn medewerker die de toegang tot 'My Volta' beheerde heeft het bedrijf verlaten. Kan ik mijn paswoord aanpassen?

Je login 'My Volta' is gelinkt aan een mailadres.  Indien je zelf toegang hebt tot dit mailadres kan je eenvoudig het password aanpassen door op 'password vergeten' te klikken. 

Indien je geen toegang hebt tot dit mailadres neem je best even contact op met Volta.

In de lijst contactpersonen vind ik een arbeider niet terug. Hoe komt dit?

Elke werknemer wordt automatisch toegevoegd zodra deze gegevens via de RSZ-stromen gekend zijn. Tussen de aanwerving van een nieuwe werknemer en deze gegevensstroom kan al snel enkele maanden zitten.

Via het '+'-teken kan je deze eenvoudig zelf toevoegen in afwachting van de officiële gegevensstromen.

Ik zou ook graag de informatie van mijn andere werknemers (bedienden, uitzendkrachten, leerjongeren, IBO/PFI/FPI….) bijhouden. Is dit mogelijk?

Absoluut. Via het '+'teken kan je eenvoudig zelf nieuwe contactpersonen toevoegen.

Als een werknemer niet meer actief is in het bedrijf, wordt de einddatum dan automatisch aangeduid?

Neen. Deze, maar ook de startdatum, kan je wel zelf invullen onder de tab 'Beroepen & Taken' in 'My Volta'.

Kan ik zelf personen verwijderen die niet meer actief zijn in mijn bedrijf?

Via 'My Volta' kan je onder de tab 'Contactpersonen' werknemers die niet meer tewerkgesteld zijn in je bedrijf op inactief zetten.

Deze zullen in het overzicht blijven staan, maar het vinkje bij 'actief' is uitgevinkt.