Bij het onthaal van een nieuwe werknemer

De eerste indruk blijft lang hangen. Zorg voor een warm onthaal van je nieuwe werknemer. Leid hem de eerste dag rond in je bedrijf, stel hem voor aan de collega’s, neem de huisregels van je bedrijf samen door.

Handig is alvast om een onthaalbrochure te maken. Die geeft duidelijk en beknopt alles weer wat je nieuwe medewerker moet weten om vlot aan de slag te kunnen. Door die informatie in een brochure neer te schrijven, belet je dat hij alle info van de eerste dag – en dat is allicht heel wat! – snel vergeet.

Volta ontwikkelde een sjabloon om je alvast op weg te helpen. Al wat jij dient te doen is deze personaliseren naar jouw bedrijf toe.

Wil je de nieuwe werknemer bewust maken van gewenste en minder gewenste attitudes op de werkvloer? Dan kan het “Atelier Attitudes” dat door Volta ontwikkeld werd een nuttig instrument zijn.

Zorgen dat talent in een juiste omgeving terechtkomt, dat is waarvoor Kazi zich engageert. Als de waarden van een nieuwkomer perfect aansluiten bij de werkplek en het bedrijf, ontstaat er gegarandeerd meer engagement en verbondenheid. 

Ook in de werkbaarheidsfiches van Volta kan je heel wat nuttige info vinden: